Zasady rekrutacji uczniów
§ 29 1. Uczniowie przyjmowani są do Zespołu: 1) w roku kalendarzowym, w którym kończą 7 lat i nie odroczono im spełniania obowiązku szkolnego; 2) w roku kalendarzowym, w którym kończą 6 lat na podstawie zgłoszenia rodziców. 3) w roku kalendarzowym, w którym kończą 5 lat mają obowiązek odbyć roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne w przedszkolu, oddziale przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub w innej formie wychowania przedszkolnego 4) .Na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów) do klasy pierwszej może być przyjęte także dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat, jeżeli wykazuje psychofizyczną dojrzałość do podjęcia nauki szkolnej 5) Decyzję o wcześniejszym przyjęciu dziecka do szkoły podejmuje dyrektor szkoły po stwierdzeniu, że spełnione są opisane powyżej kryteria. 2. Dziecko jest zapisywane do klasy pierwszej sześcioletniej szkoły podstawowej 3. Dyrektor decyduje o przyjęciu dziecka do szkoły 1).Powołuje komisję rekrutacyjną, która przeprowadza rekrutację kandydatów zgodnie z zasadą powszechnej dostępności i z kryteriami zawartymi w ustawie o systemie oświaty oraz kryteriami organu prowadzącego 2) Przewodniczący komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach, o których mowa w ust 7, w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego lub może zwrócić się do Burmistrza Dzielnicy Wawer o potwierdzenie tych okoliczności. 3) działania komisji opierają się na zapisach w Regulaminie Komisji Rekrutacyjnej 4) komisja przeprowadza rekrutację kandydatów zgodnie z przyjętymi kryteriami- ustawowymi i szkolnymi w terminie ustalonym przez organ prowadzący 5) wyniki rekrutacji podawane są do publicznej wiadomości na tablicy informacyjnej w szkole zgodnie z corocznym terminem rekrutacji podanym przez organ prowadzący 4. Dzieci przyjmowane są do zespołu: 1) na podstawie zgłoszenia rodziców, jeśli zamieszkałe są one w obwodzie szkoły 2) jeśli są to dzieci spoza obwodu szkoły to organ prowadzący określa kryteria rekrutacji a rodzic przedstawia wniosek i właściwą dokumentację 5. Do szkoły przyjmowane są z mocy prawa w pierwszej kolejności dzieci zameldowane 6. Jeżeli dziecko zamieszkuje w obwodzie szkoły bez meldunku stałego rodzice lub prawni opiekunowie zobowiązani są złożenia wniosku o przyjęcie dziecka do szkoły wraz 7. Jeżeli w szkole są wolne miejsca, na pisemny wniosek rodziców, do klasy pierwszej mogą być przyjęte dzieci spoza obwodu szkoły, przy czym w postępowaniu rekrutacyjnym stosowane są następujące kryteria: Kryterium Wartość punktowa Wymagany dokument potwierdzający spełnianie kryterium (odpowiednio) 1 2 3 Wielodzietność rodziny kandydata 1 oświadczenie rodziców Niepełnosprawność kandydata 1 orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności (kopia poświadczona za zgodność przez rodzica) Niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata 1 orzeczenie o niepełnosprawności (formę dokumentu określi organ prowadzący) Niepełnosprawność obojga rodziców kandydata 1 orzeczenie o niepełnosprawności (kopia poświadczona za zgodność przez rodzica) Niepełnosprawność rodzeństwa kandydata 1 orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności (kopia poświadczona za zgodność przez rodzica) Samotne wychowywanie kandydata w rodzinie 1 prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację, akt zgonu, oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem (kopia poświadczona za zgodność przez rodzica) Objęcie kandydata pieczą zastępczą 1 dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą Kandydat zamieszkały na terenie dzielnicy Wawer 64 dowód osobisty, inny dokument zawierający adres, oświadczenie rodziców Kandydat zamieszkały w innej dzielnicy m.st. Warszawy 32 dowód osobisty, inny dokument zawierający adres, oświadczenie rodziców Kandydat uczęszcza do oddziału przedszkolnego w SP 76 16 dodatkowy dokument nie jest wymagany Rodzeństwo kandydata uczęszcza i będzie uczęszczać w następnym roku do SP 76 8 dodatkowy dokument nie jest wymagany 8. Spełnianie kryteriów należy potwierdzić wymaganymi dokumentami wymienionymi w kolumnie 3 tabeli znajdującej się w ust. 7. 9. Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści:” jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. 10.Terminarz składania dokumentów i postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2014/15: 1)Etap I - Od 12 marca do 25 marca 2014r. –zapisy w systemie, do 26 marca 2014r. składanie wniosków przez rodziców uczniów zamieszkałych w rejonie oraz pozostałych kandydatów – wnioski wypełniane są w systemie elektronicznym, następnie należy je wydrukować, podpisać i złożyć w szkole pierwszego wyboru; istnieje możliwość złożenia wniosku wypełnionego ręcznie, wtedy do systemu wprowadza go upoważniony pracownik szkoły; 2) Etap II – 26 marca do 27 kwietnia 2014r.- procedura rozpatrzenia wniosków przez komisję rekrutacyjną. Przewodniczący Komisji może zwrócić się do rodziców z wnioskiem o uzupełnienie i przedstawienie dokumentów świadczących o spełnianiu wymagań, może też zwrócić się do Burmistrza dzielnicy z wnioskiem o potwierdzenie oświadczeń Rodziców. Listy kandydatów ustala się w kolejności wynikającej z sumy uzyskanych punktów. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej określa minimalną liczbę punktów z jaką kandydaci zostali zakwalifikowani do przyjęcia. 3)W dniu 28 kwietnia 2014r. Przewodniczący komisji rekrutacyjnej podaje do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych o klasy pierwszej oraz minimalną liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia kandydata; 4) Etap III – od 28 kwietnia 2014r. do 7 maja 2014r. - rodzice kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia składają pisemne deklaracje potwierdzające, że kandydat rozpocznie naukę w klasie pierwszej Szkoły Podstawowej nr 76 od 1 września 2014r. 5) Etap IV - 9 maja 2014r. – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do klasy pierwszej; 11.W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy przyjętych i nieprzyjętych rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej o uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata; uzasadnienie sporządza się w ciągu 5 dni od dnia złożenia wystąpienia; 12.Rodzic kandydata może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia. Dyrektor rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania. Na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego. 13.Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, dyrektor szkoły przeprowadza postępowanie uzupełniające. Postępowanie uzupełniające musi się zakończyć do 31 sierpnia 2014r. Do postępowania uzupełniającego przepisy dotyczące rekrutacji stosuje się odpowiednio. 14.Kryteria decydujące o przyjęciu dzieci do oddziału przedszkolnego, dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów oraz terminarz rekrutacji określa dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym. Podaje je do wiadomości do końca lutego. 15.O przyjęciu dziecka do szkoły lub oddziału przedszkolnego w trakcie roku szkolnego decyduje dyrektor, dzieci zamieszkałe w obwodzie szkoły przyjmowane są do szkoły z urzędu. 16.Jeżeli przyjęcie ucznia, o którym mowa w ust. 15 wymaga przeprowadzenia zmian organizacyjnych szkoły powodujących dodatkowe skutki finansowe, dyrektor szkoły może przyjąć ucznia po uzyskaniu zgody organu prowadzącego. 17.Warunkiem przyjęcia do gimnazjum jest: 1) Rekrutacja do Gimnazjum odbywa się drogą elektroniczną zgodnie z przyjętymi kryteriami Kryterium Maksymalna liczba punktów Uwagi Sprawdzian szóstoklasisty 40 1 pkt ze sprawdzianu Konkursy „kuratoryjne” ( inne niż laureat konkursu przedmiotowego) (&) (^) 8 Patrz ( ^) Język polski 6 Ocena x 1 ( bdb=5 pkt, dost= 3 pkt …) matematyka 6 Ocena x 1 ( bdb=5 pkt, dost= 3 pkt …) Historia i społeczeństwo 6 Ocena x 1 ( bdb=5 pkt, dost= 3 pkt …) Przyroda 6 Ocena x 1 ( bdb=5 pkt, dost= 3 pkt …) Język obcy 6 Ocena x 1 ( bdb=5 pkt, dost= 3 pkt …) Średnia ocen * 6 Średnia x1 ( 2,45 = 2,45 pkt., 4,75 = 4,75 pkt….) zachowanie 6 Świadectwo z wyróżnieniem 3 Osiągnięcia sportowe** (&) 2 1 pkt. za powiatowe, 2 pkt. za wojewódzkie i wyższe Osiągnięcia artystyczne** (&) 2 1 pkt. za powiatowe, 2 pkt. za wojewódzkie i wyższe Zawody wiedzy** (&) 2 1 pkt. za powiatowe, 2 pkt. za wojewódzkie i wyższe Wolontariat (&) 1 Uwaga :W przypadku równej liczby pkt – decyduje pierwszeństwo złożenia dokumentacji 2) Do klasy sportowej rekrutacja uwzględnia próbę sprawnościową, którą opracowuje i przeprowadza komisja rekrutacyjna 3) Warunkiem przyjęcia do gimnazjum jest : a) przedstawienie do wglądu świadectwa ukończenia szkoły podstawowej b) przedstawienie do wglądu zaświadczenia o wynikach sprawdzianu zewnętrznego do 4 dni po zakończeniu zajęć dydaktyczno-wychowawczych 4) termin rekrutacji do klas zespołu ( w tym próby sprawnościowej do klasy sportowej ) podawany jest do publicznej wiadomości na podstawie terminów corocznie określonych przez organ prowadzący MKO 18.Dyrektor szkoły ogłasza listę uczniów przyjętych do klas pierwszych Gimnazjum 7 dnia od daty zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno - wychowawczych. Po dokonaniu rekrutacji zgodnie z kryteriami przyjęcia (ust.8 pkt 1) i decyzją komisji rekrutacyjnej 19. Dyrektor Gimnazjum może przyjąć ucznia z innego obwodu, jeżeli organizacyjne na to pozwalają na podstawie: 5) pisemnego wniosku rodziców (prawnych opiekunów); 6) do wglądu oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej; 7) do wglądu oryginału zaświadczenia o wynikach sprawdzianu zewnętrznego. 8) Spełnienia kryteriów rekrutacji dla uczniów z obwodu szkoły 20.W przypadku przyjęcia ucznia spoza rejonu Dyrektor Gimnazjum informuje szkołę rejonową o realizacji obowiązku szkolnego w szkole przyjęcia. 21.W przypadku tworzenia klas terapeutycznych Dyrektor przyjmuje ucznia na podstawie: 9) Do wglądu oryginału świadectwa ukończenia szkoły podstawowej; 10) Do wglądu oryginału zaświadczenia o wynikach sprawdzianu zewnętrznego; 11) Pisemnego wniosku rodziców (prawnych opiekunów); 12) orzeczenia Poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie nauki w klasie terapeutycznej. 22.Na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) Dyrektor gimnazjum w obwodzie, którego dziecko mieszka może zezwolić na spełnianie przez dziecko obowiązku szkolnego poza szkołą. Dziecko spełniając odpowiednio obowiązek szkolny w tej formie może otrzymać świadectwo ukończenia poszczególnych klas danej szkoły lub ukończenia tej szkoły Dyrektor zezwolił na taką formę spełniania obowiązku szkolnego. 23.W przypadku, gdy liczba kandydatów zamieszkałych poza obwodem danego gimnazjum jest większa od liczby wolnych miejsc, którymi dysponuje gimnazjum kandydatów przyjmuje się na podstawie kryteriów ustalonych przez organ prowadzący 24.Świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenia o wynikach ze sprawdzianu zewnętrznego przyjmowane będą w sekretariacie szkoły od godz. 8:00 każdego dnia po zakończeniu rocznych zajęć dydaktycznych i do czwartego dnia do godz. 16:00. 25. Z uwagi na stan zdrowia lub znaczne utrudnienia uczęszczania do szkoły Dyrektor wniosku rodziców (prawnych opiekunów) organizuje indywidualne nauczanie określonych w orzeczeniu/opinii zaleceń dotyczących warunków realizacji potrzeb dziecka oraz form pomocy psychologiczno – pedagogicznej. 26. Zasady organizacji indywidualnego nauczania określają odrębne przepisy. 27.Rekrutacja do klas sportowych odbywa się na poziomie klasy czwartej szkoły podstawowej i klasy pierwszej gimnazjum. Warunkiem przyjęcia do klasy jest: 13) pomyślne ukończenie testu sprawności fizycznej; 14) pisemna zgoda rodziców (opiekunów prawnych) stwierdzająca chęć zapisania dziecka do klasy sportowej i zgoda na ponoszenie dodatkowych kosztów związanych z tą edukacją; 15) pozytywna opinia lekarza specjalisty w dziedzinie medycyny sportowej lub innego uprawnionego lekarza zgodnie z odrębnymi przepisami. 28.Przeniesienie ucznia z klasy sportowej do klasy ogólnej może nastąpić uchwałą Rady Pedagogicznej w przypadku: 16) stwierdzenia przez lekarza problemów zdrowotnych ucznia z sportowej; 17) nie realizowania w pełni zasad nauki w klasie (nie uczestniczenie w zawodach sportowych, niewłaściwe zachowanie). 18) Z innych przyczyn podyktowanych dobrem dziecka i na wniosek rodziców 29. Do oddziału przedszkolnego dzieci 5-letnie przyjmowane są: 19) z mocy prawa w pierwszej kolejności dzieci zameldowane i zamieszkałe w obwodzie szkoły; 20) w przypadku wolnych miejsc dzieci spoza rejonu szkoły w zależności od kryteriów organu prowadzącego 30. Dzieci posiadające orzeczenie do kształcenia specjalnego oraz inne, dla których dyrektor szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka podjął decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego, mogą być objęte wychowaniem przedszkolnym także po ukończeniu 6 lat, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego, w którym dziecko kończy 8 lat. 31. Liczba dzieci w oddziale przedszkolnym nie może przekroczyć 25 osób. 32. Dzieci w oddziale przedszkolnym przebywać będą nie krócej niż 5 godzin dzienni 33. Zadaniem oddziału przedszkolnego jest przygotowanie do podjęcia przez dziecko nauki w szkole podstawowej w wieku 6 lat, a decyzję w tej sprawie podejmuje rodzic. 34. Opiekę nad dziećmi w oddziale sprawuje jeden nauczyciel. 35. Czas pracy oddziału przedszkolnego umożliwia realizację zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego i wynosi 5 godzin dziennie, 25 godzin w tygodniu. 36. Oddział przedszkolny pracuje w godzinach od 8.00 do 14.30 37. Godzina zajęć w oddziale przedszkolnym trwa 60 minut. 38. Czas trwania zajęć dydaktycznych z dziećmi w wieku 5-6 lat wynosi ok. 30 minut. Czas oraz formę zajęć nauczyciel dostosowuje do możliwości i potrzeb dzieci. 39. Sposób dokumentowania pracy dydaktyczno – wychowawczej oddziału przedszkolnego określają odrębne przepisy. 40. W oddziale przedszkolnym mogą być organizowane dodatkowe zajęcia ze środków organu prowadzącego. Liczbę godzin oraz rodzaj zajęć corocznie określa arkusz organizacji pracy szkoły. 41. Zajęcia dodatkowe organizowane są po realizacji podstawy programowej. 42. Czas trwania zajęć prowadzonych dodatkowo, w szczególności zajęć umuzykalniających, nauki języka obcego, nauki religii i zajęć rewalidacyjnych, powinien być dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci i nie przekraczać czasu określonego zgodnie z zapisem § 32 ust. 30 statutu. 43. Wychowanek ma w szczególności prawo do: 1) właściwie zorganizowanego procesu wychowawczo – dydaktycznego i opiekuńczego, zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej; 2) pełnego bezpieczeństwa podczas pobytu w oddziale przedszkolnym oraz podczas zajęć organizowanych poza szkołą; 3) korzystania z pomocy materialnej, zgodnie z odrębnymi przepisami; 4) życzliwego i podmiotowego traktowania; 5) swobody wyrażania myśli i przekonań; 6) rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów; 7) pomocy w przypadku trudności w procesie wychowawczo – dydaktycznym; 8)korzystania z poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego. 44. W przypadku nie przyjęcia kandydata do szkoły po rozstrzygnięciu komisji rekrutacyjnej rodzic ma prawo wnieść do dyrektora szkoły odwołanie w ciągu 7 dni po ogłoszeniu list przyjęć i nie przyjęć do szkoły. 45. Komisja rekrutacyjna rozpatruje odwołanie w ciągu 5 dni po jego wniesieniu. 46. Dyrektor przedstawia wynik odwołania rodzicowi w ciągu 7 dni po wniesieniu odwołania. 47. Rodzic ma prawo wniesienia do sądu administracyjnego skargi na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły. 48.Rodzice kandydata do oddziału przedszkolnego, klasy I szkoły podstawowej i klasy I gimnazjum mają obowiązek dostarczyć jako dokumenty oświadczenia o spełnianiu kryteriów ustawowych i kryteriów określonych przez dyrektora w porozumieniu z organem prowadzącym. Komisja rekrutacyjna ma prawo wglądu do oryginałów dokumentów poświadczających spełnianie kryteriów przez kandydata.
zgodnie z ust 1 pkt 2) i pkt 4) a do gimnazjum na podstawie świadectwa ukończenia podstawowej.
i zamieszkałe w obwodzie szkoły, ustalonym przez organ prowadzący szkołę zgodnie
z odrębnymi przepisami.
z oświadczeniem o miejscu zamieszkania dziecka oraz dokumenty potwierdzające
ten fakt.
na podstawie egzaminów klasyfikacyjnych przeprowadzonych przez szkołę, której
na podstawie orzeczenia zespołu Poradni psychologiczno – pedagogicznej i pisemnego
w porozumieniu z organem prowadzącym w sposób zapewniający wykonanie
Pokaż informacje o artykule