Loading ....
Szkoła Podstawowa Nr 76 im. 13 Dywizji Strzelców Kresowych w Warszawie
Biuletyn Informacji Publicznej
Szkoły Podstawowej Nr 76 w Warszawie
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
ul. Poezji 5
04-994 Warszawa
tel: (22) 872 92 71
e-mail: sp76@eduwarszawa.pl

Rozdział III

Organy Zespołu

 

§ 10

1.      Organami Zespołu są:

1)      Dyrektor Zespołu;

2)      Rada Pedagogiczna;

3)      Rada Rodziców;

4)      Samorząd Uczniowski.

 

§ 11

 

1.      Dyrektor Zespołu w szczególności:

1)      kieruje działalnością Zespołu i reprezentuje go na zewnątrz;

2)      sprawuje nadzór pedagogiczny;

3)       realizuje uchwały Rady Pedagogicznej podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących;

4)      dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły;

5)       wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez Zespół;

6)      wstrzymuje wykonanie uchwał Rady Pedagogicznej niezgodnych z przepisami prawa;

7)      prowadzi i przygotowuje zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania.

2.      Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Zespole nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami. Dyrektor w szczególności decyduje
w sprawach:

1)      zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników Zespołu;

2)      przyznaje nagrody oraz wymierza kary porządkowe pracownikom Zespołu

3.       Dyrektor w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców, Samorządem Uczniowskim i związkami zawodowymi.

 

§ 12

 

1.      Rada Pedagogiczna jest kolegialnym organem szkoły realizującym statutowe zadania dotyczące kształcenia i wychowania a w jego skład wchodzą: nauczyciele, wychowawcy świetlicy, specjaliści, nauczyciele oddziałów przedszkolnych.

2.      Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Szkoły.

3.      Rada Pedagogiczna obraduje na zebraniach plenarnych. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą brać udział z głosem doradczym osoby zapraszane przez jej Przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej.

4.      Zebrania mogą być organizowane:

1)      na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny;

2)      z inicjatywy organu prowadzącego szkołę albo co najmniej 1/3 członków Rady Pedagogicznej.

5.       Przewodniczący przygotowuje i prowadzi zebranie Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania.

6.      Dyrektor Szkoły przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego
oraz informacje o działalności szkoły.

7.      Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:

1)      zatwierdzanie planów pracy szkoły;

2)      zatwierdzanie wyników klasyfikacji i promowania uczniów;

3)      ustalanie szczegółowych kryteriów oceniania zachowania uczniów oraz trybu odwoławczego od tych ocen;

4)      wyrażanie zgody na egzaminy klasyfikacyjne z przyczyn nieusprawiedliwionych;

5)      postanowienie o promowaniu ucznia do klasy programowo wyższej, który nie zdał egzaminu  poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć dydaktycznych;

6)      uchwalanie warunków i zasad przyznawania wyróżnień uczniom klas I-III i  IV-VI;

7)      podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych
w szkole;

8)      ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły.

9)      postanowienie o promowaniu ucznia klasy I i II do klasy programowo wyższej w ciągu roku  szkolnego;

10)  uchwalenie programu wychowawczego szkoły;

11)  uchwalenie programu profilaktyki;

12)  decydowanie o niepromowaniu do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia, któremu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną
co najmniej dwa razy z rzędu w danej szkole;

13)  na wniosek wychowawcy klasy oraz po zasięgnięciu opinii rodziców (prawnych opiekunów), podejmuje decyzję o niepromowaniu uczniów kl. I-III.

 

8.       Rada Pedagogiczna opiniuje: 

1)      organizację pracy szkoły, zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych;

2)      projekt planu finansowego szkoły;

3)      wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom nagród, odznaczeń i innych wyróżnień; 

4)      przydział nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych;

5)      propozycje Dyrektora dotyczące kandydatów do powierzenia im funkcji kierowniczych w szkole;

6)      wnioski o zezwolenie na indywidualny tok nauki i program nauki;

7)      przedstawione przez dyrektora propozycje innych form realizacji dwóch godzin wychowania   fizycznego w klasach IV-VI;

8)      delegowanie przedstawiciela rady do komisji konkursowej wyłaniającej kandydata na stanowisko dyrektora szkoły;

9)      przedłużenie powierzenia stanowiska dyrektora szkoły;

10)  odwołanie ze stanowiska wicedyrektora i innego stanowiska kierowniczego;

11)  średnią ocen upoważniającą do przyznania stypendium za wyniki w nauce;

12)  wysokość stypendium za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe;

13)   ocenę pracy dyrektora szkoły;

14)  ustalenia dodatkowych dni od zajęć dydaktyczno-wychowawczych;

15)  ustalenia dni wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczych, innych
niż określonych  w § 5 ust. 1  Rozp.. MEN;

16)  wprowadzenie dodatkowych zajęć edukacyjnych do szkolnego planu  nauczania;

17)  analizę osiągnięć edukacyjnych ucznia niepełnosprawnego, co do przedłużenia okresu nauki na każdym etapie kształcenia co najmniej o jeden rok;

18)  zgłasza i opiniuje kandydatów na członków komisji dyscyplinarnej dla nauczycieli.

 

§ 13

 

1. Rada Pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego.

2.Rada Pedagogiczna opracowuje regulamin własnej działalności (załącznik Nr 1
do statutu), którego zapisy nie mogą być sprzeczne z postanowieniami niniejszego Statutu.

3. Rada Pedagogiczna przygotowuje zmiany do statutu .

 

§ 14

 

1.      Rada Rodziców stanowi reprezentację ogółu rodziców oddziałów przedszkolnych                     i szkolnych, która uchwala regulamin swojej działalności.

2.      W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rad oddziałowych wybranym w tajnych wyborach przez zebranie rodziców danego oddziału.

3.        Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa:

1)       wewnętrzną strukturę i tryb pracy rady;

2)       szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rady oddziałowych oraz Rady Rodziców;

3)      zasady wydatkowania funduszy.

4.      Rada Rodziców może występować do dyrektora, innych organów szkoły, organu prowadzącego szkołę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami
i opiniami we wszystkich sprawach szkoły w szczególności:

1)      opiniowania planu pracy Zespołu;

2)      współdziałania  w realizacji zadań opiekuńczych i wychowawczych Zespołu;

3)      wyrażania opinii w sprawie nauczycieli ubiegających się o stopień awansu zawodowego,  przed dokonaniem przez dyrektora oceny dorobku zawodowego              za   okres stażu;

4)      opiniowania szkolnych programów nauczania i szkolnego zestawu podręczników;

5)      opiniowania statutu Zespołu.

5.       Do kompetencji Rady Rodziców należy ponadto:

1)       uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną:

a)      programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania
o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego
przez nauczycieli;

b)      programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów
oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania
o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców;

2)      opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia
lub wychowania Zespołu;

3)      opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora.

6.      W celu wspierania działalności statutowej Zespołu Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady gromadzenia
i wydatkowania  tych składek określa regulamin Rady Rodziców.

 

§ 15

 

1.      W Zespole działa Samorząd Uczniowski, który tworzą wszyscy uczniowie Zespołu.

2.      Zasady wybierania i działania organów Samorządu określa regulamin stanowiący zał.
Nr 2 do statutu, który nie jest sprzeczny z jego postanowieniami.

3.      Do kompetencji Samorządu Uczniowskiego należy przedstawianie wniosków i opinii
we wszystkich sprawach szkoły, a w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów. Zadania samorządu uczniowskiego są w szczególności poprzez:

1)      zapoznawanie się z programem nauczania;

2)      redagowanie i wydawanie gazetki szkolnej, prowadzenie tablicy ogłoszeń;

3)      organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z możliwościami organizacyjnymi Zespołu i w porozumieniu  z dyrektorem.

4.      Rolę doradcy samorządu uczniowskiego pełni opiekun, wybrany przez uczniów spośród nauczycieli zespołu;

5.      Dyrektor Szkoły ma obowiązek uchylić postanowienie Samorządu Uczniowskiego, jeżeli jest ono sprzeczne z prawem.

 

§ 16

 

1.      Organy Zespołu są zobowiązane współpracować ze sobą we wszystkich istotnych sprawach dotyczących Zespołu.

2.       Dyrektor Zespołu współpracuje bezpośrednio z przewodniczącymi organów Zespołu
w ten sposób że:

1)      wnioski, uwagi i opinie organów Zespołu wymagają formy pisemnej;

2)      organy dokonujące zmian w regulaminach swojej działalności informują o tych zmianach w formie pisemnej inne organy Zespołu;

3)      organy informują się wzajemnie o podejmowanych w Zespole przedsięwzięciach. 

3.      W razie zaistnienia sporu między dyrektorem Zespołu, a Samorządem Uczniowskim, w rozwiązaniu konfliktu, na wniosek Samorządu, mogą uczestniczyć Rady Rodziców
lub opiekun Samorządu Uczniowskiego.

4.      W razie zaistnienia sporu między dyrektorem Zespołu, a Radą Rodziców, rolę mediatora pełnią wyznaczeni przedstawiciele Rady Pedagogicznej.

5.      W przypadku wystąpienia spraw spornych innych niż określone w § 16 ust. 3 i 4, prowadzenie mediacji i podejmowanie rozstrzygnięć należy do dyrektora Zespołu. Dyrektor zobowiązany jest do rozpatrzenia sprawy nie później niż w ciągu 14 dni od dnia
jej  zgłoszenia na piśmie.

 

 

 

 

Pokaż informacje o artykule